Crysis 3

2013.02.27. 23:58 :: Orson

crysis 3 pic600-388.png 

Ezt a címet a megszerzendők közé soroltam. Megjelent 02.22.-én a CRYTEK fejlesztő csapatnak hála. Itt a z ideje, hogy az idegen Ceth erőket és a helyi Cell embereit is helyre tegyük. Ha itt kicserélek egy betűt akkor Ceth helyett Geth lesz. Mindkettő idegen és sokat megöltünk belőlük.

Kellemes zene fogadott a játék indulásakor. A menü kialakítása tetszetős volt, már a beállításoknál világossá vált a gépem jó, ha minimál felbontásban bír vele. Van itt egy 3D lehetőség amit azért óránként 15 perc szünettel használjunk. Egy remekül összerakott tutorial fogadott, ami pontosan elmagyarázta mik a lehetőségeim és hogyan használjam ki azokat. Ez sok más játékból hiányzik, remélem mások is átveszik a példát. Egy összefoglalót is találunk a menüben, ami pár szóban előadja az előző részek lényegét. Az egeret nagyon nehéz jól beállítani. Egyrészt mert ha az fps kicsi nagyon nehéz célozni másrészt tapasztaltam egy lagg-ot az irányításban még jobban nehezítve az irányítást. Ez a lagg eltűnt ugyan ha mindent maximumra állítottam viszont a fps is vele tűnt.

 Hihetetlenül remek kézre álló fegyvermodifikáló menüt kapunk megszerezhető újabb és újabb kiegészítőkkel. A Nanosuit amit a főhős visel szintén fejleszthető, a játék közben talált Ugrade Kit-ek pontokat adnak, azokkal képességeket nyithatunk meg majd aktiválva és az előfeltételeknek eleget téve erősebb vagy újabb kepeségeink lesznek. A ruhánk az összes képességét a gyorsan töltődő energiából produkálja. Páncél ami sérüléskor eszi az áramot és cloak ami mozgáskor illetve lövésnél emészti fel az energiát. Persze futás ugrás erős ütések is lehetségesek, ezeket alig használtam.

Nanovision az itteni neve az éjjellátó képességnek, a visor pedig egy az egybe a Far Cry 3 kamerája, itt kiegészítve egy távoli hackelés lehetőségével aknamezők, robotok, zárak ellen, valamint ad a megfigyelt ellenfélről egy pár szavas elemzést mi a gyengéje, fegyverzete, páncélzata. Itt maradva a hátulról halkan kivégző mozdulat nem sikerült túl jóra, egyrészt mert guggolva közlekedve nincs hang ami elárulna de ez lassabb mint az ellenfél sétája. Továbbá nagyon közel kell menni ezért a lehetőségért, szó szerint előbb megszagolod a célpont hátsóját aztán kitekered a nyakát, ezenkívül pontosan mögé kell állni ha nem pontos nincs kivégzés csak egy meele ütés ami kiszed álcából és nem öl azonnal. Még mindig Far Cry, jármüvezetés a lagg miatt inkább szenvedés mint poén, annyira hogy futtattam 5 percet üresen mint 10 másodperc autókázás.

A bejárható terület a reklámmal ellentétben hogy, Liberty Dome hatalmas sandbox, ez inkább illúzió.

Nagy, de nem szabad, lineáris, az épületeken belül a földre ledobott jelzőfények terelik a játékost miszerint erre mehetsz, arra nem engedjük, Nanosuit ide, 100 kg robbanóanyag a zsebben oda, akkor sem. Idegesítően, The Witcher 2 szinten be lehet akadni kavicsokba és egyéb vackokba. Gyanúsan sokszor esett meg az a dolog mikor a cloak takarásában célba vettem az ellent erre elmozdult a helyéről. Egészen addig mozdulatlanul állt, de mikor becéloztam már meg is mozdult.

Többe esetben előfordult, hogy a feladat szerint egy bizonyos helyen kellett találkoznom a többiekkel. Behatoltam az adott helyre, likvidáltam azokat akiknek ez nem tetszett, feltörtem a biztonsági rendszereket hogy bejussak a helyiségbe majd csodálatos módon ott voltak bent a haverok. Akik ennyit mondtak: -Na végre itt vagy. Nélkülem más úton mentek? Ha igen én miért nem arra amerre ők? Kiábrándító.

Végeredmény:-Hihetetlenül szép játék, sok-sok év kell még mire ez nekem maximumin fog futni. Volt egy pillanat mikor megálltam mert nem tudtam eldönteni a kép amit látok egy játékból vagy a valóságból származik. Ami nagyon tetszett az a fegyverek gyors átalakítása, a Nanosuit is átalakítható sőt sablonként az átalakítások elmenthetőek,remek lehetőséget adva arra hogy az adott ellenfelek ellen egy specializált felszerelést használhasson a játékos. A lineáris pályák, évtizedesnek ható boss harcok, valamiért nehezen irányítható karakter lerontják a játékélményt, nem engedték hogy beleéljem magam. Az ellenfelek intelligenciájával sem voltam elégedett, bizonyos mozgások csak azért voltak hogy ne lehessen utolérni, becélozni az ellenfelet, csak tölténypazarlás volt olyankor lőni. A visor remekül használható az ellenfelek felderítésére, egy ideig, az első néhány perc után már lehet tudni milyen nagy távolságból is működik, később ennek ellenére egy pár méterrel arrébb már belebotlottam nem jelölt ellenfelekbe amik nem tudni hogy kerültek oda. Ha a Far Cry 3 és a Crysis 3 közt kéne választanom, akkor azt mondanám a Crysis szebb, de nem jobb.

Valamiért nem hagy nyugodni a gondolat, hogy ez csak a CRYTEK terveinek egy kis része, bizonyos képek arra engednek következtetni mintha nem csak egy kupola belsejében kellene játszanunk, hanem akár a teljes bolygót, több teljesen eltérő helyszín lehetne meglátogatni. Mintha valamit kivettek volna a teljes képből és mi csak egy utat, egy történetet kaptunk volna. Talán nem is a játék a lényeg hanem a motor, ami túl jó a mostani átlag gépeknek, inkább egy techdemó a elkövetkező játékoknak. Valahogy állandóan hiányzott valami, később kaptam észbe ez pont olyan mint a Half Life és a Gravity Gunt kereste a kezem. A Half Life következő részét pont ilyennek várnám. Különleges ruha, megszálló idegenek, helyi cég emberei, ellenállók, átállt tudósok, rakás megfogható arrébb tehető tárgy ezek mind passzolnak.

crysis 600x360.bmp

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://card.blog.hu/api/trackback/id/tr485104486

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása