Far Cry 3

2013.02.22. 23:59 :: Orson

farcry306tcm2161242640x360.jpg

Mit mondjak az UBISOFT kitett magáért. Akció, kaland, felfedezés, karakterfejlesztés, gyűjtögetés, gyártás, lopakodás, vadászat, sport ezek mind benne vannak. A látvány is magáért beszél, egy remek világ aminek van saját hangulata, hatalmas terület amin nincsenek unalmas részek. A szereplők viselkedése, reagálása ahogyan mind több és több információval látnak el, hihetővé tesz ezt a kalandot.

Kezdjük az elején, buli van, te és a haverok egy paradicsomi szigeten boldogan felszabadultan ünneplitek a fiatalságot és szabadságot. Nincs lehetetlen, minden őrültséget kipróbáltok. Ja hogy ez egy képsorozat az okostelefonodon, épp a bátyussal együtt megkötözve pislogsz egy bambuszketrecben. Egy elég zavaros fószer épp kóstolgat titeket, vagyis közli a maga módján hogy itt ő az ász, a sziget ura mi pedig az épp aktuális pénzforrása. Csak nehéz követni a mondanivalóját mi vagyunk a túszok, váltságdíjért nem engednek el, hanem eladnak rabszolgának esetleg megölnek, történet vége.

Persze elszöksz, helyi törzs befogad, látja benned a nagy lehetőséget hogy te nem egy nyafogó, amerikai, hamburgerevő, tini vagy aki kb. telefonálni és pánikoni tud. Te egy harcos vagy, szabadítsd ki a haverokat verj le mindenkit aki ellenáll és ha már itt vagy szabadítsd fel a szigetet is az elnyomásból és legyél helyi szuperhős, legenda. Na igen, ez így meredek de a játékban jól meg van ez komponálva. A táborból elszökés közben folyamatosan azt vártam hogy a főhős a talpraesett bátyus lesz, erre szegény nem éli túl az első öt percet, a hisztiző, pánikoló öcsi lett a kiválasztott. Ezt a csavart belerakhatták volna, az elején egy túsz vagy akit a hős próbál menteni, meghal, nézőpontváltás most már az eddig kívülről megfigyelt szereplő te vagy és plusz egy okod van a bosszúra.

Szóval, vágjunk bele. Vannak rádióadótornyok ezeket megmászva elsősorban térképet kapsz egy adott területről jár még hozzá extra fegyver a boltban, küldetés, szép tájkép, egy gyors kameramozgással a közeli érdekes helyek megmutatása és mikor már vagy tíz toronnyal végeztem a tudat, hogy le lehet csúszni a drótkötélen is nem kell lemászni. Persze pénz és xp is jön ami nagyon kell a szintlépéshez. Ha minden torony megvan, akkor egy extra fegyver a jutalmad, ami sokkal jobb a többinél.

Vannak a kalózok által őrzött bázisok, ha őket megölöd tied a bázis ez által növeled a biztonságos területet, extra gyorsutazási pontot kapsz benne egy fegyverszekrénnyel, néha van itt egy-egy laptop is a helyi kábítószer biznisz információival tele, gyűjtsd össze mind! Ha lopakodsz, nem vesznek észre, nem indul be a sziréna extra xp a jutalmad, ami egy fél szintlépének felel meg. Erre több módszer van, egy szétlövöd a kapcsolószekrényt, ez csak azt az egy kapcsolót iktatja ki, kettő odalopakodsz és kikapcsolod ez az egész bázisra érvényes, három nem vesznek észre ekkor nincs riadóztatás. Akkor sem ha egy hullát megtalálnak. A bázisokkal jönnek a küldetések is vadász le egy kalózt csak késsel, a helyi szokás szerint illetve adott állatot adott fegyverrel ölj meg, remek buli tigrisre íjjal lőni. Kell a tapasztalat mire sikerül a dolog, nem az hogy eltaláld, hanem az hogy aztán túléld, ha a tigris észrevesz. Ebből is jön a xp és a pénz, a vadászatnál nyúzd meg a zsákmányt és varrj belőle táskákat, mondja nekem a helyi törzs önjelölt tanítója. Fontos a növények begyűjtése, fecskendő gyártható belőlük, a legfontosabbak a gyógyító és a vadászatnál a vadak érzékelését segítő anyag.

Személy szerint remekül szórakoztam a bázisok felderítésével és azzal, hogy kitaláljam hogy lehetne csak késsel elintézni mindenkit, a mesterlövész fegyverrel is buli, lösz egyet kettőt, helyet változtatsz, lopakodsz, nézed a pánikoló ellenfelet, osztod a kegyetlenül pontos lövéseket. Emberre vadászol. Több típusú kalóz adja a kihívást, a sima ennek az óvodában és a kamera által adott jele a halálfej, semmi extra, fegyvere van, visszalő, ha nem talál, keresni kezd.  Második egy közelharcos, jele a villám sok Molotov-koktélt dobál, jól eltalálva saját magát gyújtja fel, ha meglát, rád rohan és hajlamos felgyújtani a dzsungelt. Hármas típus mesterlövész, jele a célkereszt lehet távcsöves puskája illetve páncéltörője, áll és lő, ha nem lát ártalmatlan. Négyes a sorban a heavy jele a pajzs, nehéz-gépfegyvere vagy lángszórója van. Idegesítő amíg nincs megfelelően erős fegyvered vagy a talent képességed a hátba szúráshoz. Vannak kutyáik is, az kellemetlen dögök a jó szó rájuk. Ha véletlenül látsz az ellenséges bázison állatokat ketrecben feltétlen ereszt ki pár lövés segítségével, remekül besegít a kalózirtásban.

Ha unod ezeket rengeteg mini játék áll a rendelkezésedre versenyek formájában. A mostanság kötelező póker, késdobálás, versenyzés, célba lövés, csomag időre történő kézbesítése. Hely lakosságnál is találhatunk feladatokat amik nem nehezek, inkább a szórakoztatás volt itt a fő cél. Rengeteg fajta fegyverünk lehet, ezek ráadásul módosíthatóak, át is lehet őket festeni, ha kell a szín és sok a pénzed. Számomra a pontosság és a csendesség volt a fő szempont mikor a fegyvereimet alakítgattam. Aknák, gránátok, bombák is elérhetőek, de mivel nem a stílusom azt hiszem soha nem használtam azokat. Mindegyik fegyvernek saját egyedi tulajdonsága van érdemes sorban mindet kipróbálni és aztán dönteni kinek mi a jó.

Gyűjthető dolgok garmadája vár, régi japán bunkerekben levelek a családnak, ősi szobrok, memóriakártyák ezek információt adnak a szigetről az xp-t nem említve. Rengeteg mindenről olvashatsz ezzel erősítve a játékélményt. Achievmentek sokasága várja a maximalistákat és nem csak egy címkével, de esetenként különleges fegyver is lehet a jutalom.

Mondok egy történetet. Épp egy bokor alján kuporogtam tátott szájjal nézve a fény játékát a lombkoronában és fél szemmel két kalózt követtem. Visítást hallok, elfut egy malac az úton mögötte két komodói varánusz. Nekimennek a malacnak, megölik, látják ezt a kalózok nekiesnek a gyíkoknak, egy kalóz elesik majd a másik is de magával viszi az egyik gyíkot a túlélővel én végzek egy fejlövés keretein belül. Megnyúzom a disznót, a két gyíkot, kizsebelem a kalózokat majd elégedetten távozok a legközelebbi bázis felé.

Egy másik esetben szintén két kalózt bűvöltem, mikor az egyiknek megadtam a kegyelemdöfést amaz észrevett, mondom magamban semmi vész, ledarálom, na ekkor rontott be a képbe még két kalóz akiket valamiért nem láttam , eltakarta őket egy szikla. Semmi baj, Rambo az én mentorom. Felálltam gépfegyver a kezembe és adj nekik, azt hiszem ez a jelenetet a Predator első részében láthattam mikor mindenki betojva kaszálja derékmagasságban a dzsungelt, a keze ügyébe eső összes lehetséges fegyverrel. A végeredmény ugyanez, sőt még a golyózápor miatt lehulló pálmafaleveleket is szépen animálva elém tárta a játék. Na ezért kapott a fejlesztőcsapat egy soron kívüli, képzeletbeli vállveregetést.

A sok xp amit ezek után megszerzünk szintlépést eredményez és talentpontokat amit fejlődési fán elköltve új képességekre cserélhetünk, talentfa  három részre van osztva, de nem tudom miért hisz mindenhonnan kellenek dolgok. Na, az igazán jó képességeket meg kell megszerezni ezért arra külön figyelni kell. Ölj meg öt embert gránáttal, vegyél három golyóálló mellényt, stb. Garantáltan elveszik az ember ebben a játékban. Talentfa fejlődése kihat a karon lévő tetoválásra is, növekedni kezd, ahogy kitárulnak a képességek. A csajod is beszól mik ezek a fura tetkók.

Az utazás egy kész élmény, vezetni itt mindent lehet és kell is, szerintem jobb, mint egy némely régebbi versenyautós játék. Ajánlom a sárkányrepülőt meg a leszállást vele. Fontos megemlítenem a kamerát, mint hasznos eszközt, lehet távcső gyanánt használni, fényképezni, de a legjobb képessége hogy a megfigyelt állatokat, embereket kategóriájának megfelelően felcímkézi és ezután bárhol is van, látni fogjuk. Tereptárgyakon át is. Ez szinte egy beépített csalás, ámbár szükséges, egy állatot követni a sűrű aljnövényzetben meglepően nehéz és a megfigyelt kalózok mozgását így már könnyebb elemezni és kiiktatni őket.

Ami nem tetszet az maga a fő cselekményszál, a történet. Szegény hőst lépten, nyomon bedrogozzák és az összes fő harcom egy hallucináció formájában jelenik meg. A főhős egy kőkemény gyilkoló gép lett a kezeim közt, de mikor belopakodtam egy barlangba kínosan ügyelve a csendre erre bekiabál hogy: Itt vagy? Jövök érted! A fő eseményszál annyira idegesítően szívatja a hőst hogy az már nevetséges, ráadásul teljesen logikátlanul történnek a dolgok. Na ezek után a lakosság adott egy becenevet: Hófehérke. Nincs gomb a savegame funkcióra ahhoz be kell lépni a menübe. Fogalmam sincs honnan vettek ennyi hullát a kalózok, a teljes lakosság duplája található meg hulla formájában a kalózok körül. Fel kellett emelnem a grafikus kártyámon a hűtő ventilátor fordulatszámát  biztos ami biztos alapon.

Most végiggondolva rengeted mindent nem említettem. Grafika és hang technikai részleteit, multiplayer, kooperatív lehetőségek ezeket kihagyom, nem akartam hivatalos szakvéleményt írni. A lényeg a szórakozás, játékélmény, az amikor elégedetten fejezed be a játékot és arra gondolsz mennyire megért ez minden pillanatot.

Bugok vannak a játékban, de nem voltak idegesítőek. Talán a The Witcher 2 után megemelkedett az ingerküszöböm. Néha a bal kéz csillogó fekete lett, azt hittem csináltam valamit amitől színes lett de ez egy bug. Néha az eső esett az épületeken belül is, ami vicces volt és ebből következik hogy van időjárás és napszak változás is. Szerintem az összes fűszál amivel találkoztam a föld fölött lebegett 10 centivel. Végeredmény, ki kell próbálnia mindenkinek ezt a játékot, ellenvetésnek helye nincs.

farcry301tcm2161231640x360.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://card.blog.hu/api/trackback/id/tr895093066

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása